TÉMATA  MATURITNÍ  PRÁCE  VČETNĚ  PŘÍLOHY  K  ZADÁNÍ

 

 

1. Animovaný film, gag                                              

Zadání                

Krátký animovaný film dle vlastního scénáře nebo krátká animovaná groteska, vtip. Pantomimický vtip, překvapivý a účinný komický nápad, rozvíjený na porušené logice situace. Gagy se objevily nejprve v kreslených filmech a groteskách; vyžadovaly často akrobatické umění od herců nebo pomoc kaskadérů pro vyjádření absurdních dějových situací. Gag je v současnosti základním prvkem animovaného filmu a filmové komedie.

Části zadání

Krátký animovaný film nebo animovaný gag, možnost natočit i sérii gagů; min. stopáž 00:02:00, formát DV PAL normal (720:576) nebo  DV PAL widescreen (1024:576, 72dpi, 25fps)

     1. průzkum tématu (formou webových odkazů nebo souboru obrázků)

     2. psaný námět, popis děje a charakteru postav, storyboard (s popisy času, velikost záběrů, přibližného děje),

     3. návrh výtvarného a technického řešení (fotky, 3D vizualizace, 2D kresby)

     4. layout nasazený na hudbu, komentář SMAZAT

     5. konečná realizace -  DVD s obalem a potiskem, storyboard, filmový plakát

     6. písemná i ústní obhajoba vaší práce

 

 

 

                              

2. Vizualizace a návrh interiéru                                              

Zadání   

Interiér (model v 3D); náhledy modelu plus průlet interiérem; vizuální komunikace v místnosti - komunikační systém (piktogramy s popisky, rozcestníky, značky); drobné desingové doplňky - skleničky, kohoutky atd., poutač nad vchodem.

Části zadání                     

     1. průzkum tématu (formou webových odkazů nebo souboru obrázků)

     2. kreslený návrh

     3. hlavní model rozpracovaný, plus návrhy piktogramů

     4. finální realizace, 3D model nebo maketa, video průjezd kamerou interiérem

Min. stopáž 00:03:00; formát DV PAL normal (720:576) nebo DV PAL widescreen (1024:576, 72dpi, 25fps)

 

 

 

 

3.    Komiks                                               

Zadání

Grafické zpracování vzhledu komiksu, k němuž patří design obalu, sazba a koncepční zpracování vzhledu. Komiks patří k jednomu z nejpopulárnějších literárních žánrů současnosti. Dnešní zrychlené vnímání světa, kdy trvá jen vteřinu, než se na něco podíváme a procítíme emoci, komiks úspěšně naplňuje. Komiksy reflektují současné skutečné události. Na dospělé čtenáře působí jako návrat ke hře, fantazii, do dětství. Tvorba komiksů vyžaduje výtvarný a literární talent. Spojuje obraz, vtip a krátké slovní spojení

Části zadání     

     1. ukázky kreseb - využití karikatury

     2. stránky komiksu

     3. obal

     4. sazba

     5. vazba

     6. uspořádání panelů

     7. plakát, propagující vydání komiksu

 

 

 

                              

4.  Návrh a vizuální styl videohry                                               

Zadání

Návrh a vizuální styl videohry. Demo ukázka (neinteraktivní), propagační materiál, 3D nebo flashová animace, prostředí, postavy, propagace.

Části zadání                      

     1. průzkum tématu (formou webových odkazů nebo souboru obrázků)

     2. kreslený náčrt, návrhy prostředí, postav

     3. hlavní model rozpracovaný

     4. finální realizace, 3D model

     5. 3D video ukázka - demo (min. stopáž 00:03:00, formát DV PAL720:576, DV PAL widescreen1024:576,    72dpi, 25fps)

      6. reklamní plakát, propagační materiál

 

 

 

                              

5. Krátká animace na téma Sci-fi                                              

Zadání

Autorský animovaný film. Definován především rekvizitami a prostředím, kam bude dílo situováno, jako je například interiér, exteriér vesmírné lodi apod. Důraz na 3D animaci. Děj je zasazen do vesmíru, budoucnosti či alternativní historie.

Části zadání                  

min. stopáž 00:03:00; formát DV PAL normal (720:576) nebo  DV PAL widescreen (1024:576, 72dpi, 25fps);               

     1. průzkum tématu (formou webových odkazů nebo souboru obrázků)

     2. psaný námět, popis děje a charakteristika postav, storyboard (s popisy času, velikosti záběrů, přibližného děje)

     3. návrh výtvarného a technického řešení (fotky, 3D vizualizace, 2D kresby)

     4. layout nasazený na hudbu, komentář

     5. konečná realizace -  DVD s obalem a potiskem, storyboard, filmový plakát

     6. písemná obhajoba práce

 

 

 

                              

6. Reklama a nový vizuální styl + design výrobku                    

Zadání

Produktový design představuje specifický obor propagační grafiky, ke kterému je nutno přistupovat z mnoha pohledů. Obal výrobku musí být jednoduše odlišitelný od konkurence a zároveň musí svým vzhledem naznačovat svůj účel a obsah. Součástí designu je malá verze grafického manuálu, ve kterém jsou přesně stanovena designová pravidla týkající se výrobku včetně jeho prezentace v obchodech (balení, cenovky, stojany apod.).

Části zadání

min. stopáž 00:01:00; formát DV PAL (720:576), DV PAL widescreen (1024:576, 72dpi, 25fps);

k reklamě udělat reklamní plakát, vizualizaci celého designu výrobku;

     1. storyboard, psaný námět (synopse) a z něj vyplývající design výrobku

     2. návrh výtvarného a technického řešení reklamy (fotky, modely ve 3D, kresby)

     3. layout reklamy nasazený na hudbu, nahraný komentář, návrhy vizuálního stylu

     4. konečná realizace -  DVD s obalem a potiskem, několik variant tiskovin

     5. písemná obhajoba práce

Reklama může být realizovaná libovolnou technologií 2D animace, 3D animace, hraného filmu nebo jejich kombinací.

 

 

 

 

 

 Příloha k tématům maturitní práce z ANM

 

Cíl práce              
Maturitní prací (MP) a její obhajoby před maturitní komisí se ověřují dovednosti žáka obsahově i formálně a s velkou kreativitou zpracovat zadání maturitní práce. Při jejím posuzování se hodnotí schopnosti žáka pracovat s různými grafickými programy a úroveň jeho dovedností aplikovat získané vědomosti. Účelem je tedy osvědčit, že žák pochopil danou problematiku, a že je schopen jejího komplexního zpracování s osobním tvůrčím přístupem.

Při obhajobě se pak hodnotí hlavně jeho schopnost prezentovat svoji práci a obhájit ji před zkušební maturitní komisí.

 

Termín odevzdání práce

Žák má na vypracování maturitní práce nejméně jeden měsíc. Maturitní práci pak odevzdá ZŘŠ nebo do sekretariátu školy do termínu uvedeném v zadání práce.

Pokud žák maturitní práci neodevzdá v termínu bez písemné omluvy s uvedením vážných důvodů, posuzuje se, jako by tuto zkoušku vykonal neúspěšně.

V případě uznání omluvy určí ředitel školy na žádost žáka náhradní termín (náhradní termín maturitní zkoušky).

 

Pravidla pro užití textu     

 

velikost písma

12

řádkování

1,5

typ písma

Times New Roman

okraje stránek – levý

3 cm

okraje stránek – pravý

2,5 cm

okraje stránek – horní a dolní

2 cm

 

Stránky jsou průběžně číslovány arabskými číslicemi. Uspořádání textu musí být logické a přehledné.

 

Posudek maturitní práce

 Vedoucí práce a oponent zabezpečí včasné vypracování posudku MP. Posudky jsou předány žákovi a členům zkušební maturitní komise nejpozději 14 dní před termínem obhajoby.

 

Konzultace

Při vlastním zpracování maturitní práce je potřebné počítat s dostatečnou časovou rezervou tak, aby bylo možné ještě před stanoveným termínem odevzdání práce odstranit možné nedostatky. Doporučuje se tedy, aby žák na své práci pracoval průběžně a svému vedoucímu jednotlivé části odevzdával k přečtení postupně.


 

Počet vyhotovení
Jedno vyhotovení včetně CD.

 

Požadavky
Odevzdání maturitní práci ve vytištěné podobě (případně v podobě prostorové makety) a současně v elektronické podobě (CD). Listinná a elektronická podoba musí být totožné.

 

Dodržení stanoveného rozsahu práce.

Kritéria hodnocení práce

Zhotovení maturitní práce v plném rozsahu zadání (splnění cíle).

Kreativita a originalita zpracování zadaného tématu.

Úroveň obsahové části projektu; sladění obsahové a formální stránky.

Možnost uplatnění projektu v praxi (v souvislosti s finanční náročností celého projektu).

Schopnost tvorby a práce se střihovými, zvukovými a  grafickými programy.

Grafická úroveň práce.

Formální úroveň práce.