Filmová a animační tvorba
Filmová tvorba
Předmět Filmová tvorba se vyučuje od 2. o 4. ročníku. Výuka probíhá v počítačových učebnách, které jsou plně vybaveny stanicemi se střihovým a zvukovým softwarem. Zde se propojuje scénáristický a realizační aspekt audiovizuální tvorby. Další výuka probíhá při praktickém natáčení s kamerou v exteriéru, při více kamerovém natáčení v trikovém atelieru, později i ve zvukové a obrazové režii.Studenti se učí pracovat na jedné straně samostatně, rozvíjet svou představivost a schopnost strukturální koncepce v rámci filmového jazyka. Zároveň u řady cvičení tvoří malé kolektivy, které je obeznámí též s pracovními funkcemi ve filmovém štábu, a v nichž si ověří svou schopnost komunikace a týmové práce. Předmět učí jazyk audiovizuální tvorby (scénář, kompozice záběru, střihová skladba, vztah obrazové a zvukové složky), technologické základy (záznam obrazu, zvuku, jejich střih a možné úpravy, ozvučení, otitulkování, obrazově-výtvarné postupy, zvukový mix).


Animace
Předmět Animace se vyučuje od 2. do 4. ročníku. Výuka založená na praktických cvičeních v animačních programech je doplňována teoretickým výkladem principů, technologie a postupů v oblasti animace. Studentům jsou zadávány společná i individuální zadaní - témata pro realizaci animací. Výuka je zaměřena na výrobu klasicky i počítačově animovaných filmů, zaměřuje se na specifika animace u různých technologií (kreslená, papírková, polo plastická, plastelínová, loutková a počítačová). Propojuje tvůrčí práci s audiovizuálními prostředky, především s videem, zvukovým záznamem a dalšími interaktivními formami. Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty se základními animačními technikami, programy a principy animace, které posléze využijí v praktických cvičeních. Obsahový okruh navazuje na grafické a výtvarné výukové programy vzdělávání a využívá znalostí z předmětů Počítačové grafiky. Důraz se klade na praktické, technické a obsahové zvládnutí přípravy a realizace animovaného filmu.Grafický design
Předmět Grafický design se vyučuje ve 3. ročníku v rozsahu 4 hodin týdně. Předmět vychází z předmětu Počítačová grafika a Výtvarná tvorba. Grafický design je pak ve 3. ročníku úzce propojen s předmětem Animace. Obsahem předmětu jsou pravidla grafického designu a jejích použití v prostředí počítačových programů. Žáci získají znalosti o pravidlech sazby, historických souvislostech oboru a tradičních i nových přístupech k designu. Výuka je zaměřena jak teoreticky, kdy se jedná především o získávání nových poznatků ohledně grafických programů a historických či současných vzorů v grafickém designu, tak i prakticky, kde jde o ověřování nových znalostí při řešení praktických úkolů. Obsahem předmětu jsou pravidla grafického designu a jejích použití v prostředí počítačových programů. Žáci získají znalosti o pravidlech sazby, historických souvislostech oboru a tradičních i nových přístupech k designu.
Název
Filmová a animační tvorba
Obor
Multimediální tvorba, 82-41-M/17
Délka a forma vzdělávání
Čtyřleté denní
Charakteristika ŠVP
Tvorba různých filmových a televizních žánrů s použitím moderních technologií, klasická i počítačová animace
Předmětová skladba
Všeobecně vzdělávací, ekonomické a odborné předměty (viz Pro uchazeče - Učební plány 2025/2026 - FAT)
Odborné předměty
Filmová tvorba, Animace, Scenáristika, Grafický design, Počítačová grafika, Digitální fotografie, Dějiny umění, Základy filmové tvorby a další
Široká možnost uhrazení
Znalosti a dovednosti z fotografické tvorby, psaní scénářů, výtvarné tvorby a dalších kreativních předmětů, ale hlavně jejich propojení s dobrými znalostmi z animace a grafiky, filmového nebo grafického designu, vychovávání vysoce kvalifikované žáky, kteří jsou schopni se uplatnit v praxi.
Reklama, redakční činnost
Absolventi se zaměřením na animaci a multimédia mají dobrý přehled o moderních technologiích používaných v současné době v reklamní sféře a oblasti audiovizuální postprodukce. Mohou se tedy uplatnit při produkci multimediální tvorby, počítačových her, počítačové animace, statické i animované prostorové reality, filmových klipů, webových stránek, tiskových materiálů, multimediálních výukových prezentací apod.
Film, televize
Možnými uplatněními absolventů jsou grafik, pomocný kameraman, specialista primárního videozáznamu, snímač triků, režisér, asistent režie, inspicient, zvukař, mistr zvuku, produkční, programový a kulturně výchovný pracovník atd.
Podnikání a marketing
Dále jsou žáci hodnoceni vzhledem k absolvování základních ekonomických předmětů podnikání nebo práce v oddělení nejrůznějších firem či připravování oblastí pro obchodně ekonomické oblasti.
Vysoké školy
Žáci mohou také pokračovat ve studiu na poměrně široké škále státních nebo soukromých vysokých škol zabývajících se studovaným zaměřením, a to včetně škol uměleckých.