TÉMATA MATURITNÍ PRÁCE VČETNĚ PŘÍLOHY K ZADÁNÍ
MZ 2019
1. Znělka a propagace festivalu
Zadání
Kompletní propagační řešení dané akce. Všechny části projektu musí být koncepčně a výtvarně jednotné a snadno identifikovatelné. Celý vizuální styl festivalu - plakát, leták, pozvánka, stojan (vizualizace v nafoceném prostředí), program, reklamní předměty (tričko, přívěšek, propiska, placka), jednoduchý návrh webu.
Části zadání
Znělka festivalu (min. stopáž cca 00:01:30, plus kratší verze cca 00:00:40, plus short cut (jingle vezre) cca 00:00:20.
Formát: poměr stran 16:9 v rozlišení HD (1280×720) nebo raději Full HD (1920x1080). Formát multimediálního kontejneru mp4.
Znělka může být realizovaná libovolnou technologií 2D animace, 3D animace, hraného filmu nebo jejich kombinací;
1. průzkum tématu (formou webových odkazů nebo souboru obrázků)
2. storyboard (s popisy času a děje, velikosti záběrů)
3. návrh výtvarného a technického řešení znělky
4. layout znělky nasazený na hudbu (případně namluvený komentář), návrhy vizuálního stylu festivalu
5. Konečná realizace: znělka na datovém nosiči s obalem a potiskem, několik variant tiskovin, vizualizace v nafoceném prostředí
2. Propagace sportovní akce
Zadání
Kompletní propagační řešení dané akce. Všechny části projektu musí být koncepčně a výtvarně jednotné a snadno identifikovatelné. Celý vizuální styl festivalu - plakát, leták, pozvánka, stojan (vizualizace v nafoceném prostředí), program, reklamní předměty (tričko, přívěšek, propiska, placka), jednoduchý návrh webu.
Části zadání
Znělka (min. stopáž 00:01:30)
Formát: poměr stran 16:9 v rozlišení HD (1280×720) nebo raději Full HD (1920x1080). Formát multimediálního kontejneru mp4.
Znělka může být realizovaná libovolnou technologií 2D animace, 3D animace, hraného filmu nebo jejich kombinací;
1. průzkum tématu (formou webových odkazů nebo souboru obrázků)
2. storyboard (s popisy času a děje, velikosti záběrů)
3. návrh výtvarného a technického řešení znělky
4. layout znělky nasazený na hudbu (případně namluvený komentář), návrhy vizuálního stylu sportovní akce
5. konečná realizace: znělka na datovém médiu s obalem a potiskem, několik variant tiskovin, vizualizace v nafoceném prostředí, maskot
3. Dokumentární film
Zadání
Dokumentární film, jehož hlavním cílem je zprostředkování a dokumentace skutečnosti, specifických technik natáčení – snímání volnou kamerou z ruky, skrytou kamerou, kontaktního snímání zvuku, improvizované reakce na probíhající událost.
Možnost natočit i fiktivní dokument.
Části zadání
Stopáž 5 - 15 min.
Formát: poměr stran 16:9 v rozlišení HD (1280×720) nebo raději Full HD (1920x1080). Formát multimediálního kontejneru mp4.
1. psaný námět, seznam respondentů s předpokládaným vztahem k problematice
2. bodový scénář
3. písemná i ústní obhajoba vaší práce
4. konečná realizace: na datovém médiu s obalem a potiskem, filmový plakát, pozvánka
do kina
4. Hudební klip
Zadání
Rytmická obrazová montáž či animace střihaná na hudbu. Součást práce je návrh plakátu a pozvánky na koncert interpreta, návrh CD s obalem a bookletem.
Části zadání
Min. stopáž 00:02:30 – 00:05:00 (podle délky skladby)
Formát: poměr stran 16:9 v rozlišení HD (1280×720) nebo raději Full HD (1920x1080). Formát multimediálního kontejneru mp4.
Návrh plakátu a pozvánky na koncert interpreta, návrh CD s obalem a bookletem;
1. storyboard (s popisy času, přibližného děje), informace o interpretovi a skladbě
2. návrh výtvarného a technického řešení klipu (fotky, 3D vizualizace, 2D kresby)
3. layout nasazený na hudbu
4. písemná i ústní obhajoba práce
5. konečná realizace: datové médium s obalem a potiskem, několik variant tiskovin
Klip může být realizován libovolnou technologií 2D animace, 3D animace, hraného filmu nebo jejich kombinací.
5. Reklamní kampaň na činnost neziskové organizace
Zadání
Výzva k podpoře organizace, která se tímto problémem zaobírá. Podle činnosti a charakteru společnosti pro ni vytvořit plakát, banner, vizitku společnosti, reklamní předměty - tričko, placka, hrnek, přívěšek, propiska atd.
Části zadání:
Reklamní spot, min. stopáž 00:01:30
Formát: poměr stran 16:9 v rozlišení HD (1280×720) nebo raději Full HD (1920x1080). Formát multimediálního kontejneru mp4.
1. storyboard, psaný námět (synopse) a z něj vyplývající grafické řešení
2. návrh výtvarného a technického řešení reklamy (fotky, modely ve 3D, kresby)
3. layout reklamy nasazený na hudbu, nahraný komentář, návrhy vizuálního stylu (plakát),
4. písemná obhajoba práce
5. informace o činnosti neziskové organizace
6. konečná realizace: datové médium s obalem a potiskem, několik variant tiskovin
6. Hraný či trikový film
Zadání
Autorský film, definovaný atmosférou a zvoleným prostředím s důrazem na výtvarnou složku.
Části zadání
Stopáž 4 - 10 min.
Formát: poměr stran 16:9 v rozlišení HD (1280×720) nebo raději Full HD (1920x1080). Formát multimediálního kontejneru mp4.
1. psaný námět, popis děje a charakteristika postav, storyboard (s popisy času, velikosti záběrů, přibližného děje
2. Zvukový mix (hudba, synchrony, ruchy, atmosféry…)
3. písemná obhajoba maturitní práce
4. konečná realizace: datový nosič, grafický návrh obalu DVD, storyboard nebo fotoscénář, filmový plakát.
PŘÍLOHA K ZADÁNÍ TÉMAT Z FLM
Cíl práce
Maturitní prací (MP) a její obhajoby před maturitní komisí se ověřují dovednosti žáka obsahově i formálně a s velkou kreativitou zpracovat zadání maturitní práce.
Při jejím posuzování se hodnotí schopnosti žáka pracovat s různými grafickými programy a úroveň jeho dovedností aplikovat získané vědomosti. Účelem je tedy osvědčit, že žák pochopil danou problematiku, a že je schopen jejího komplexního zpracování s osobním tvůrčím přístupem.
Při obhajobě se pak hodnotí hlavně jeho schopnost prezentovat svoji práci a obhájit ji před zkušební maturitní komisí.
Termín odevzdání práce
Žák má na vypracování maturitní práce nejméně jeden měsíc. MP pak odevzdá ZŘŠ nebo do sekretariátu školy do termínu uvedeném v zadání práce.
Pokud žák maturitní práci neodevzdá v termínu bez písemné omluvy s uvedením vážných důvodů, posuzuje se, jako by zkoušku vykonal neúspěšně.
V případě uznání omluvy určí ředitel školy na žádost žáka náhradní termín (náhradní termín maturitní zkoušky).
Pravidla pro užití textu
velikost písma |
12 |
řádkování |
1,5 |
typ písma |
Times New Roman |
okraje stránek – levý |
3 cm |
okraje stránek – pravý |
2,5 cm |
okraje stránek – horní a dolní |
2 cm |
Stránky jsou průběžně číslovány arabskými číslicemi. Uspořádání textu musí být logické a přehledné.
Posudek maturitní práce
Vedoucí práce a oponent zabezpečí včasné vypracování posudku MP. Posudky jsou předány žákovi a členům zkušební maturitní komise nejpozději 14 dní před termínem obhajoby.
Konzultace
Při vlastním zpracování MP je potřebné počítat s dostatečnou časovou rezervou tak, aby bylo možné ještě před stanoveným termínem odevzdání práce odstranit možné nedostatky. Doporučuje se tedy, aby žák na své práci pracoval průběžně a svému vedoucímu jednotlivé části odevzdával k přečtení postupně.
Počet vyhotovení
Jedno vyhotovení včetně flasch disc.
Požadavky
Odevzdání maturitní práci ve vytištěné podobě (případně v podobě prostorové makety) a současně v elektronické podobě (CD). Listinná a elektronická podoba musí být totožné.
Dodržení stanoveného rozsahu práce.
Kritéria hodnocení práce
Zhotovení maturitní práce v plném rozsahu zadání (splnění cíle).
Kreativita a originalita zpracování zadaného tématu.
Úroveň obsahové části projektu; sladění obsahové a formální stránky.
Možnost uplatnění projektu v praxi (v souvislosti s finanční náročností celého projektu).
Schopnost tvorby a práce se střihovými, zvukovými a grafickými programy.
Grafická úroveň práce.
Formální úroveň práce.