Program (ŠVP) Foto a videotvorba
Obor Multimediální tvorba, 82-41-M/17
Délka a forma vzdělávání čtyřleté denní
Charakteristika ŠVP fotografická tvorba, vyvolávání filmů a zpracování fotografií, digitální montáž složitě svícených scén, zpracování fotografií pro reklamu amédia, videotvorba
Předmětová skladba všeobecně vzdělávací, ekonomické a odborné předměty
Odborné předměty Fotografická tvorba, Videotvorba, Grafický design, Digitální fotografie, Analogová fotografie, Počítačová grafika, Modelování, Kreativní komunikace, Dějiny umění a další
Předmět Videotvorba se vyučuje ve 2., 3.. a 4. ročníku. Výuka je založená na teoretických ale i praktických znalostech z oblasti uplatňování videí pro média a je doprovázena teoretickým výkladem principů, terminologie a postupů v oblasti aplikace audiovizuální tvorbyy. Žákům jsou v průběhu roku zadávána zadaní, která jsou zaměřena na rozvoj jejich schopnosti aplikovat své teoretické znalosti do komplexu praktických činností při řešení konkrétních úkolů.
Obsahový okruh navazuje na grafické a výtvarné výukové programy vzdělávání, zejména pak na předměty Digitální fotografie a Základy filmové tvorby. Důraz se klade na praktické i teoretické znalosti z oblasti videotvorby a její aplikace pro média.
Cílem předmětu je rozšířit a prohloubit schopnost žáků orientovat se ve vývoji technických prostředků a současných trendech audiovizuální tvorby, rozvinout u nich jejich schopnost vnímat specifické rysy těchto trendů, hledat netradiční řešení zadaných úkolů a uplatňovat výrazové možnosti jednotlivých médií.
Předmět Fotografická tvorba se vyučuje ve 3. a 4. ročníku. Navazuje prakticky na všechny odborné předměty, zejména Digitální fotografii a Technologii fotografie. Obsah předmětu je také významně propojen s dalšími odbornými předměty Fotografie a média a Marketing a reklama. Výuka je zaměřena především prakticky.
Probíhá jednak v interiéru, kdy se využívá fotografického ateliéru, a také v exteriéru, kdy je tedy další část výuky realizována při praktickém focení venku. Studenti se učí pracovat samostatně, rozvíjet svou představivost a schopnost řešit návrh a jeho finální podobu odpovídající požadované formě uplatnění. Studenti se učí realizovat jednoduché i vysoce výtvarně a technicky náročné fotografie v celé škále žánrů a zpracovat výtvarný záměr při uplatnění fotografie v různých formách užité grafiky. Jsou vedeni ke sledování technických novinek v oboru a uplatňování ekonomických hledisek při rozhodování o způsobu realizace výtvarného návrhu.
Předmět Grafický design se vyučuje ve 3. a 4. ročníku v rozsahu 4 hodin týdně. Předmět vychází z předmětu Počítačová grafika a výtvarných předmětů Typografie, Kreativní komunikace a Výtvarná tvorba. Grafický design je pak ve vyšším ročníku úzce propojen s předmětem Výtvarná tvorba. Obsahem předmětu jsou pravidla grafického designu a jejích použití v prostředí počítačových programů. Žáci získají znalosti o pravidlech sazby, historických souvislostech oboru a tradičních i nových přístupech k designu.
Výuka je zaměřena jak teoreticky, kdy se jedná především o získávání nových poznatků ohledně grafických programů a historických či současných vzorů v grafickém designu, tak i prakticky, kde jde o ověřování nových znalostí při řešení praktických úkolů.
Obsahem předmětu jsou pravidla grafického designu a jejích použití v prostředí počítačových programů. Žáci získají znalosti o pravidlech sazby, historických souvislostech oboru a tradičních i nových přístupech k designu.